Goed werkgeverschap cruciaal bij arbeidskapitaal

Hoe zorg je er voor dat de beste professionals bij jou willen werken?

Het succes van een organisatie hangt af van het talent, de gedrevenheid en de kennis van de medewerkers. Als arbeidsmarktspecialist weten wij uit onderzoek dat goed werkgeverschap hierbij de cruciale factor is. Hoe zorg je er als bedrijf voor dat de beste professionals bij jou willen komen werken? En hoe voorkom je dat dit arbeidskapitaal vertrekt, zeker nu mensen weer steeds vaker een overstap maken?

Aantrekkelijk

Gelukkig staat goed werkgeverschap bij veel organisaties hoog op de agenda. Met het aantrekken van de economie, wordt het namelijk steeds belangrijker om de juiste mensen te vinden en binden. Goed werkgeverschap betekent ook dat je imago als aantrekkelijke werkgever staat als een huis. Niet iets wat je van vandaag op morgen kunt creëren. Dit vraagt om gedegen onderzoek, een analyse en een inspirerend plan van aanpak.

Anders denken

Wij krijgen als organisatie vaak de vraag hoe wij de ‘match’ maken met de arbeidsmarkt. Een vraag die uitnodigt om samen te brainstormen en de combinatie te maken met het delen van kennis en ervaring. Geen saaie standaard bijeenkomst. Maar een leuke werkvorm waarin ‘anders’ denken centraal staat. Vaak sluiten we zo’n sessie af met een globaal raamwerk en een praktisch stappenplan.

Wie bindt die wint

Het aantal vacatures laat zien dat mensen op de arbeidsmarkt weer meer vertrouwen en keuzemogelijkheden krijgen. Alhoewel nog niet in alle sectoren en functiegroepen zichtbaar, zullen we straks meer moeten doen om de juiste mensen binnen te halen. Per discipline en doelgroep is het dan ook van belang om gericht in te spelen op de ontwikkelingen. Ook moeten we niet vergeten dat we alle pareltjes in de organisatie blijven boeien en binden. Want dan ben je überhaupt in hét voordeel.