Marketing Automation

Marketingcommunicatie en softwaretechnologie vormen samen het online systeem, uw marketing automation. De belangstelling ervoor neemt snel toe. Marketing automation ondersteunt u bij het krijgen van meer inzicht in uw activiteiten. Anders gezegd, marketing automation zet anonieme online bezoekers om naar prospects en kwalitatief goede leads op basis van hun gedrag en behoefte.

Wat betekent marketing automation?

Marketing automation is een techniek die u in staat stelt prospects individueel te polsen, op basis van de acties die zij uitvoeren en het gedrag dat zij vertonen. Met marketing automation kunt u specifieke informatie op een persoonlijke manier èn op het juiste moment bij uw potentiële klanten automatisch aanleveren. Zet marketing automation in om meer en betere leads te genereren en zo de conversie te verhogen. Binnen de B2B markt wordt marketing automation ook ingezet voor lead nurturing. Lead nurturing is opbouwen van een band met de lead om zo deze tot aankoop over te laten gaan.

Marketing automation: doel

Marketing automation is het helpen - triggeren - van potentiële klanten in het aankoopproces. Het doel van marketing automation is het opbouwen van relaties door het creëren van contactmomenten en het geautomatiseerd aanbieden van relevante content. Oftewel anonieme online bezoekers om te zetten naar kwalitatief goede leads.

Voordelen van marketing automation zijn:

• De aanschaf van marketing software is in prijs gedaald. • Minder marketingkosten door automatisering. • Marketing automation ondersteunt u bij het krijgen van meer inzicht in uw activiteiten. • Slechte opvolging wordt vermeden: de campagneflow wordt immers vooraf vastgesteld. • Door de feedback van de ontvanger te hangen aan leadkwalificaties verbetert de integratie met sales aanzienlijk. • Veel processen vinden geautomatiseerd plaats en de tijd tussen het eerste contact en verkoop wordt sterk verkort.

Sales leads met marketing automation

Goede afspraken over de kenmerken van een sales qualified lead zijn een ‘must’. U moet namelijk voorkomen dat een lead door zowel door marketing als door sales wordt 'bewerkt'. Het gaat er uiteindelijk om goed gekwalificeerde leads aan uw salesteam te kunnen overdragen. Xperwise is uw kennisplatform. Laat u hier goed informeren door experts op het gebied van marketing automation. Zij delen graag hun kennis en ervaring met u. Vind en volg relevante kennis die u verder helpt.


Je bedrijf profileren met een bedrijfsvideo

Omdat Google video’s voorrang geeft in de zoekresultaten, dragen bedrijfsfilmpjes niet alleen bij aan het optimaliseren van je content, maar vormen ze ook een belangrijk onderdeel van je SEO.

Marketingcommunicatie over product, dienst, merk of bedrijf

Waar is mijn klant en daar moet ik naar toe! Communiceren over een product, dienst, merk of bedrijf, op wat voor manier dan ook, is van levensbelang voor ondernemers. Marketing en communicatie zijn dan ook niet meer weg te denken uit de moderne bedrijfsvoering. Steeds meer wordt er gebruik gemaakt van internet en van sociale media als Twitter, Facebook en LinkedIn. Wat zijn de beste instrumenten om je bedrijf beter in de markt te zetten, nieuwe klanten te werven en met bestaande een langdurige relatie aan te gaan?

Imagebuilding: Werk aan een sterk merk

Een sterk merk heeft fans: tevreden klanten die als ware ambassadeurs via mond-tot-mondreclame een product verkopen. Merken die sterk in de markt staan zijn bijvoorbeeld Apple met de iPhone’s en iPads, Samsung met haar smartphones en tablets en Philips met de internet/ambilight tv’s. Delftsblauw is een topper over de hele wereld. Maar ook slagen bijvoorbeeld Hema en Zeeman erin om met hun kinderkleding op hun manier in het hele land sterk in de markt te staan. Een mooi voorbeeld was ook de wijze waarop het verbouwde Rijksmuseum zich via de media profileerde!

    EXPERTS
  • Redactie Xperwise

    Redactie Xperwise
  • Koen van der Donk

    Koen van der Donk
GEEF FEEDBACK