Verbeter uw bereikbaarheid door vast-mobielintegratie

Waartoe zijn die nieuwe oplossingen als KPN ÉÉN in de praktijk in staat?

Niet iedere oplossing heeft dezelfde eigenschappen of biedt dezelfde voordelen, simpelweg omdat iedere organisatie eigen wensen en eisen heeft. Zo stelt een servicegericht callcenter andere voorwaarden aan telefonie dan bijvoorbeeld een organisatie waarin veel aan projecten samengewerkt wordt. Er zijn verschillende functionaliteiten om vast-mobielintegratie verder uit te breiden. Modulaire functionaliteiten, zoals presence-informatie en videoconferencing, dragen bij aan een efficiëntere organisatie. Gebruikers kunnen bovendien profiteren van extra functionaliteiten op de mobiele telefoon.

Extra functionaliteiten mobiele telefoon

Met vast-mobielintegratie neemt de mobiele telefoon verschillende functionaliteiten over die voorheen alleen voor de vaste telefoon mogelijk waren, zoals doorverbinden, doorschakelen en groepsgesprekken. Daarnaast zijn er ook algemene mogelijkheden, zoals het routeren en opnemen (loggen) van gesprekken. Ook de nummerweergave van uitgaande gesprekken kan bepaald worden binnen de telefooncentrale.

“Het omarmen van nieuwe intelligente oplossingen draagt bij aaneen efficiëntere manier van werken, waardoor ook de productiviteit toeneemt.”

KPN biedt met KPN ÉÉN de mogelijkheid de volledige communicatie- en IT-systemen in te regelen. Het is een totaaloplossing die verder gaat dan alleen vast-mobielintegratie. Deze integrale manier van communiceren zorgt er niet alleen voor dat communicatie efficiënter en soepeler verloopt, maar dat er ook tijd- en kostenbesparingen gerealiseerd worden. KPN ÉÉN is een ideale overstap wanneer de huidige centrale aan vervanging toe is of mobiel werken meer gestimuleerd en gefaciliteerd dient te worden. KPN ÉÉN bevat onderstaande onderdelen:

Huntgroepen

Voor sommige afdelingen is het wenselijk dat een beller niet bij één persoon uitkomt, maar bij een afdeling, bijvoorbeeld een klantenservice. Een huntgroep maakt dit mogelijk, waarbij medewerkers automatisch of handmatig in een ‘ring’ komen.

Gebruik van één nummer

Eén van de meest opvallende aspecten van vast-mobielintegratie is het gebruik van één nummer. Wanneer een medewerker op kantoor gebeld wordt, kan een inkomend telefoongesprek gerouteerd worden naar de vaste telefoon. Andersom kan een uitgaand mobiel gesprek op kantoor via het bedrijfsnetwerk lopen. Zo wordt de bereikbaarheid vergroot, op belkosten bespaard en kan er met één voicemail gewerkt worden.

(Video)Conferencing

Omdat fysiek samenkomen en vergaderen niet altijd efficiënt of mogelijk is, vinden meetings online plaats. Met online vergaderen is het eenvoudiger om telefonisch met meerdere personen te vergaderen en zelfs via video te overleggen.

Aanwezigheid

Een andere functionaliteit die met vast-mobielintegratie gekozen kan worden, is aanwezigheid. Er is bijvoorbeeld direct zichtbaar of iemand bereikbaar is, in gesprek, of dat de persoon in kwestie afwezig is. Hiermee is een bezettoon of voicemail inspreken verleden tijd. Een functie die sterk bijdraagt aan de professionalisering van de bereikbaarheid van een organisatie.

Voicemail en sms naar e-mail

Als mensen ervoor kiezen een voicemailbericht achter te laten of een sms te sturen, bestaat een mogelijkheid om hier een notificatie per e-mail van te ontvangen. Op die manier kunnen sms-berichten worden gelezen en voicemailberichten worden afgeluisterd, zelfs wanneer een smartphone niet bij de hand is.

Integratie met CRM/ERP

Omdat vast-mobielintegratie een digitale vormvan communiceren is, kunnen er koppelingen met CRM- en ERP-systemen worden gemaakt. Zo is het mogelijk om telefoongesprekken automatisch op klantniveau te registreren en worden op basis van nummerherkenning de klantgegevens opgeroepen wanneer de klant inbelt.

Vast en mobiel bellen

Mobiele toestellen krijgen dezelfde mogelijkheden als vaste toestellen die gekoppeld zijn aan de telefooncentrale. Voor vaste telefonie is geen telefooncentrale op locatie meer nodig; alle geavanceerde functionaliteiten voor telefooncentrales worden direct geleverd vanuit het betrouwbare netwerk van KPN.

Vast internet

Om gebruik te maken van KPN ÉÉN is een vaste internetaansluiting van KPN nodig. Deze internet-aansluiting vormt de basis van alle communicatie. Vaak biedt de bestaande SDSL-verbinding voldoende bandbreedte om KPN ÉÉN te implementeren. Indien gewenst kan ook de overstap naar glasvezel gemaakt worden.

Mobiel internet

Bij alle mobiele abonnementen onder KPN ÉÉN is 1000 MB mobiel internet per gebruiker inbegrepen. Dit gebeurt op basis van groepstegoed, de MB’s kunnen gedeeld worden met collega’s. Het groepstegoed is eventueel naar wens uit te breiden.

Mobile Device Manager

Met Mobile Device Manager aan KPN ÉÉN toegevoegd kunnen alle mobiele toestellen en tablets worden beveiligd en op afstand worden beheerd via één centrale portal. Zo kunnen ondernemers of IT-beheerders eenvoudige de volledige mobiele vloot van de juiste instellingen en applicaties voorzien. Een bijkomend voordeel is dat niet geïnvesteerd hoeft te worden in hard- en software; de mogelijkheden zijn beschikbaar voor een vast bedrag per maand per mobiel toestel.

Zakelijk Office 365

Zakelijk Office 365 bestaat uit de volgende toepassingen: Microsoft Office, Exchange Online, SharePoint Online, Lync Online en diverse Web Apps. Hiermee kunnen ondernemers en medewerkers efficiënt en op een veilige manier samenwerken met collega’s en zakenpartners. Via internet (de cloud) heeft de gebruiker altijd toegang tot e-mail, documenten, contact-personen, agenda’s en taken met nagenoeg elk apparaat. Dit ontzorgt IT-beheerders en verhoogt de arbeidsproductiviteit van medewerkers.

“KPN biedt met KPN ÉÉN 1 oplossing om de volledige communicatie-en IT-systemen in te regelen”

Vraag op advies

Vast-mobielintegratie is een budgetvriendelijke manier om efficiënt de bereikbaarheid te verbeteren. Er wordt direct bespaard op kosten, terwijl het gebruiksgemak alleen maar groter wordt. Maar: vast-mobielintegratie wordt pas echt een succes als aan alle voorwaarden wordt voldaan. Een goed advies is daarom noodzakelijk.

Dat vast-mobielintegratie veel voordelen te bieden heeft staat als een paal boven water. Maar het is geen vanzelfsprekendheid. Het heeft de voorkeur om de integratie door één leverancier te laten regelen. De infrastructuur en bijbehorende hard- en software worden bij dezelfde leverancier afgenomen en er loopt één contract voor alle telefonie. Hierdoor geniet u het voordeel van één aanspreekpunt voor de hele organisatie.

De leverancier zal u adviseren welke operator, serviceprovider of hardware-leverancier de beste opties biedt om aan uw behoeftes tegemoet te komen. Het specialisme van een onafhankelijke leverancier helpt u om in de overgang naar de geïntegreerde telefonieoplossing de juiste keuzes te maken. BTC Teleconsult is een onafhankelijke en landelijk opererende leverancier van telecom, ICT-diensten en hardware.